Bryta rutiner

I helgen kommer jag möta min första utmaning. Min syster fyllde år igår och jag ska åka upp och "fira" henne litegrann.

Hon är väl införsådd i mitt smala leverne och har själv gjort en viktresa. Men, dom har lite andra rutiner t ex äter dom middag först kl 16.

Jag har funderat och funderat på hur jag ska lägga upp det.

Lördagen:
Frukost hemma som vanligt
Äta lunch precis innan jag åker
Middag runt 16 hos min syster
Kvällsmellis när sötsuget börjar kicka in

Söndagen:
Sen frukost antagligen då syster blivit en sjusovare.
Mellis precis innan jag åker
Sen lunch runt 14-tiden
Kvällsmat som vanligt

Ja, det ska nog funka. Är mest "orolig" för att det är långt mellan lunchen och middagen på lördagen. Får kanske ta med mig någon frukt.

Ett annat orosmoment är Melodifestivalen. Vi skulle eventuellt gå till en vän till min syster och det känns som att risken är stor att det plockas fram chips eller annat gott. I så fall blir kvällen en riktig pina! Kanske kan jag köra på någon fruktsallad då istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0