Cirkelträning

Idag höll jag på att glömma bort min träning. Med tre minuters marginal fick jag nästan springa hela vägen bort. Men när jag kom fram stog där bara en vilsen karl.

Sprang in och bytte om, och det visade sig att instruktören var hemma och vabbade. Så istället körde en annan instruktör sitt pass, cirkelträning.



Det var ganska roligt. Man tränade intensivt i 50 sekunder, sen var det 15 sek vila och byte till en ny övning. Jag tror det var 10 olika övningar.

Armhävningar
Ryggresningar
Sit-ups
Utfallssteg
Roterande armhävningar
Diagonala ryggresningar
Armbåge-knä sit-ups
Axelhävningar
Dips
Utfallssteg i sidled

Sen började man om från början igen. Vi gjorde två varv och sen avslutade vi med 4 ryck. Dvs man joggar på kortsidorna i hallen, sen sprang man allt vad man orkade längs långsidan. Det kändes väldigt befriande!

Detta passet körs bara lite då och då, när instruktören har tid. Så kanske blir det fler gånger, kan vara skönt att bryta av den vanliga träningen med lite annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0