Core och Skåne!

Idag har jag varit på ett core pass.

Det var helt ok. Första gången känns ju alltid lite konstigt, innan man kan de olika övningarna och så. Det kändes helt klart i magen och vi körde även en del rumpa. Perfekt för mig.

Sen är jag ju helt värdelös på 'crunchies', har aldrig i hela mitt liv klarat det. Inte ens den perioden när jag hade tvättbräda. Men jag kämpar på så gott jag kan. Balansen behöver jag också träna på, klarar inte av att stå på ett ben. Blir nog att göra det när jag ska diska ikväll.

Min mentala status under passet var inte på någon toppnivå. Det kom ursäkt på ursäkt i huvudet på mig när jag inte klarade av övningarna. Ursäkter som jag inte kunde göra något åt, som att jag har svankig rygg och dåliga knän. Sen övertalade jag hjärnan om att försöka kämpa. Klarade jag inte just den övningen så förenklade jag den lite (t ex genom att sätta i en extra hand) och körde vidare.

"Gamla" Emelie hade satt sig på mattan och väntat tills dom bytt övning.



Enligt omvandlingstabellen motsvarar ett corepass på 60 min 9200 steg. Med min steglängd blir det ca 6,7km.

Därmed har jag nått mitt första delmål på min resa mot Wales! Jag har nu lämnat Småland bakom mig och vandrat in i Skåneland. 



Nu har jag möjligheten att belöna mig med lite chips igen (men bara upp till tillåtet kaloriintag). Men dels är det invägning imorgon, och sen har jag fått en utmaning att inte äta något godis eller snacks denna veckan. Får se hur det går, ikväll ska det iaf inte bli några chips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0