Mat och promenad i mängder

I helgen har jag varit uppe hos min syster. Hon och hennes sambo brukar gå en promenad varje dag och väntade in mig idag. Vi gick runt Rocksjön och kom upp i 6,2km.

Sen bjöd syrran på mat, kyckling panerad i nacho-chips serverad med potatisgratäng. Kändes väl sådär nyttigt, men det var helt ok.

På kvällen gick vi till en av syrrans kompisar för att titta på melodifestivalen. Dit var det 1,35km, och naturligtvis lika långt hem igen.

Även hon bjöd på mat. Suck! Att man alltid ska behöva äta för att umgås. Men det var viktväktar mat, typ enchiladas med köttfärs och morötter i. Åt dessutom bara en.

Jobbigast var ändå det ständiga trugande. En så enkel fråga som: Vad vill du ha att dricka? Vatten, tack! Vill du inte ha vin då? Öl? Nej tack. Läsk då? Jag har den och den och den sorten. Juice kanske? NEEEEEJ!!!

På söndagmorgonen vaknade jag innan syrran, som är en riktig sjusovare. Så jag passade på att gå en promenad in till staden och sedan tillbaka längs Vättestanden. 5,1 km lång blev den! Det var riktigt härligt där jag gick i solen med min ljudbok.



Totalt blev det 14 km!

Idag vet jag inte vad som hände med maten, övertrasserade mitt kalorikonto. Men tackvare promenaden klarade jag mig ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0