Stegräknare

Jag bad min kollega förra veckan om jag fick låna hans stegräknare. Deras företag var med i en stegräknartävling men behövde aldrig lämna tillbaka räknaren. Idag kom han ihåg att ta med sig den!

Det är en stegräknare modell bättre, jag hade en enkel från Clas Ohlsson förut, men på den kom man åt den där rackarns lille knappen och nollställde av misstag med jämna mellanrum.

Nu kan jag räkna in mina vardags-steg på min promenad till Wales.

Än så länge har jag bara gått ner till matsalen och tillbaka för att köpa frukost. Det blev 593 steg, vilket med min steglängd blir 433 m. Ska bli spännande att se hur många steg jag gör på jobbet. Inte så många tror jag, sitter mest framför min skärm.

Idag var jag dessutom hurtig och promenerade till jobbet, -5 grader kändes som rena mildvädret jämfört med senast tiden.

Spännande ska det bli också att se hur många steg jag gör i stallet. Där tycker jag jag mest springer runt som en yr höna fram och tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0