Skärpning!

Förstår inte vad det är med mig! Igår kväll åt jag massor med nötkakor som jag haft i frysen sen i julas.

Måste försöka analysera sönder varför jag åt dom. Jag tror det är tristess i kombination med min förkylning.

Förkylningen kan jag inte göra så mycket åt, mer än att äta c-vitamin och bara vänta ut den. Den börjar bli bättre, halsontet har gått över och jag känner mig bara liiite täppt i näsan. I eftermiddag tänkte jag ta upp träningen igen, men bara lugnt och försiktigt.

Tristessen kommer från att jag måste städa innan jag kan hitta på något roligt. Vill baka nya mellanmålsbullar, men då måste jag diska upp allt i köket först. Ska bara försöka få in i skallen att disken inte diskar sig själv bara för att jag äter nötkakor! Skärpning nu!

Jag skapade mer disk genom att laga morotssoppa igår. Det är bra! För nu har jag ingen anledning att hoppa över kvällsmaten som jag gjorde i helgen. Med mer riktig mat i magen är risken inte lika stor att annat onyttigt hamnar där.

Sen slog det mig precis varför jag känt mig extra hängig i veckan. PMS. Stämmer även ihop med att jag varit så lättirriterad. Hoppas lite träning kan hjälpa mig släppa ut känslorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0