Strutsat runt!

Idag har jag varit på löpträning med Jessica Gylfe. Det är en grej jobbet annordnar som en satsning inför Växjöloppet.

Började med uppvärmning i elljusspåret, helt sjukt jobbigt! Backar som i värsta motorcrossbanan.

Sen pratade vi teknik, knävinklar och strutsgång. Det var mycket att tänka på för mig, och jag tror jag tänkte lite för mycket ibland. Det var mycket att sträcka på sig, titta uppåt och springa under sig.

Tyckte först det kändes jättekonstigt, som att jag hade tyngdpunkten för långt bak. Men det såg bra ut sa hon, så antagligen har jag legat för mycket i framvikt tidigare.

Jobbigast var ändå att vara utomhus, var runt +2 grader. Det påverkade min andning otroligt, blev så tungt att andas! Känner fortfarande av det konstigt nog. Inte bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0