Summering Mars

Ytterliggare en månad har gått, jisses vad tiden flyger förbi!

Hur har det då gått?

Vikten har minskat med 3,15 kg.
Midjan har minskat med 5 cm.
Stussen har minskat med 3 cm.

Och mina löften. Har jag hållt dom? Njaa...

- Att skriva in kaloriintaget i matdagboken och ligga mellan 1200 och 1500 kcal per dag.
Totalt har jag missat att skriva in i matdagboken 4 dar på hela månaden, eller 3 hela dagar och 2 halva. Ett par av dom var när jag var på olika kalas, en när jag var sjuk och en när jag "tog ledigt" för att gå på dejt. Känns ändå godkänt!

- Endast tilllåta en påse chips på hela månaden och bara när jag har förtjänat det!
Här kommer problemområdet. Halva månaden och halva chipspåsen gick bra. Sen fick jag ett "återfall" där jag tryckte i mig resten av chipspåsen på en kväll. Riktigt vräkte i mig dom. Dessutom inhandlades en påse ostbollar också...

- Att lägga in ett extra gympass i veckan, fördelaktligen på helgen.
Endast en helg har jag inte varit på gymmet. Det var den helgen jag var sjuk, så det är en godtagbar ursäkt!

- Att de dagar jag inte tränar gå minst en halvtimmes promenad.
Här har det gått framåt! Jag tvekar inte längre om jag ska gå eller köra bil till jobbet på morgonen. Dessutom har det blivit en del lunchpromenader med kollegorna i det fina vädret. En dag klämde jag in 4 promenader samma dag, mycket tack vare min ljudbok. Den är fantastiskt bra! Det är bara helgpromenaden som jag segar lite med, men den har blivit av om än efter mycket om och men.

Det var Mars det, nu stundar April!

Glöm dina bekymmer - imorgon kommer nya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0