Växjöloppet

Igår på träningen sprang jag med ovanlig lätthet i benen. Målet var 7 min i 8km/h. Men med utsikt över idrottshallen som var fylld av snygga karlar i blåställ som hade något informationsmöte så ville jag inte sluta springa efter 7min utan höll ut i hela 10 min och jag kände mig ändå ganska pigg efteråt. Däremot kände jag mig inte lika pigg när jag sen gjort 10 min på crosstrainern också.



Igår anmälde jag mig till Växjöloppet också. Företaget jag jobbar på är huvudsponsor så vi som anställda får delta gratis. Jag är spritt språngande galen och anmälde mig till 10km sträckan. Från att knappt kunnat springa i en minut så ska jag springa en mil första maj!

Nu när jag nått mitt första mål (att springa 10 min i 8km/h) är det dags att höja träningen ett steg. Tänkte gå över på att springa distanser. Börjar med 1km imorgon, börja i 8km/h, öka till 9km/h och sedan spurta sista biten i 10km/h.

Sen är planen att öka med 500m för varje träningspass. 500m det är som hemifrån till ICA, ingenting allstå! Ska bli spännande att se om jag lyckas hålla i planen. Har ingen aning om den är lagom eller för hårt uppsatt, för lätt tvivlar jag på. Vi får se helt enkelt!

Nu tycker jag det kan bli lördag snart så jag får springa, och gå på dejt förstås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0