Att inte falla för sötsuget

Bästa sättet att undvika att falla för sötsuget måste vara att inte ha råd att köpa godis!

Har en tuff månad just nu, jag klarar mig och har lagt undan pengar till viktiga räkningar. Framförallt till en jag inte fått. Veterinärräkningar vet man aldrig när dom dyker upp och för mig gör det inget om den väntar till nästa månad.

Har i vilket fall begränsat med pengar denna månaden och här finns ingen plats för utsvävningar. Behöver först på fredag till ICA för att komplettera litegrann, men det är noga angett vad som ska handlas med cirka pris i kanten.

Fast jag tycker att jag har läget under kontroll så kommer oros-sötsuget krypande. Men! Då kan jag säga till mig själv att äta godis löser inte mitt problem och om jag köper godis blir faktiskt problemet ännu värre! Därmed slår jag två flugor i en smäll genom att inte äta godis!

Tänk så bra det kan bli ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0