Börja räkna!

Nu när jag har nått mitt mål tänkte jag börja räkna kalorier igen. Men nu handlar det om att pricka en ideal-mängd. 2000 kcal om dagen ska jag äta för att bibehålla min vikt.

Totalt blir det då 14000 kcal på en vecka. Vill jag unna mig en påse chips och en 1½l Coca-Cola till helgen så "kostar" det ca 2050 kcal. Det innebär då att för att hålla vikten bör jag äta 1700 kcal om dagen. Det ska nog gå att ordna :)

Nu ska jag bara få in det som rutin också, så får räkna ett tag igen. Får testa en månad eller så till att börja med, tills jag fått kläm på hur mycket jag ska äta varje dag.

Sen gäller det att fortsätta väga sig ett tag framöver, det får inte spåra ur igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0