I did it!

Idag har jag sprungit mitt livs första löplopp! 1 mil i Växjöloppet!

Tyckte jag började lugnt och sansat, men fick håll redan innan den första vätskekontrollen. Har aldrig fått håll tidigare på träningar. Sen satte jag vattnet i halsen så fick ta en liten paus för att återhämta mig.

Sen körde vi på igen och det gick lite bättre. På denna sträckan började folk promenera. Det triggade mig! Varje gång jag såg någon som gick så tog jag i lite extra tills jag kommit ifatt personen. Funktionärerna längs vägen hejade på när vi kom springandes! När det stog folk längs vägen som inte hejade så hojtade vi till dom att vi behövde lite pepping. Många gamla damer hejade glatt! Några bilder fastnade vi på också.

Hade min "coach" med mig och vi hade väldigt roligt, tog allt med en klackspark! Hade ett stort leende större delen av rundan. På vägen plockade vi upp ett par trötta själar och peppade dom också. En "äldre" dam som hade gjort en deal med sin son om att dom skulle springa loppet. Lite senare en riktig krutgubbe som hade sprunit 11 maratonlopp, varav ett i närheten av Kilimanjaro. Liksom för oss handlade det inte om en bra tid utan att ta sig runt!

Så småningom närmade sig målet! Kände mig hyfsat pigg i benen och andningen var ok, men jag hade inte kunnat springa något fortare! Sprang i mål på 1:07:40! En fantastisk tid för mig!



Trött men nöjd efter målgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0