Provdocka

Jag älskar att sy egna kläder, framför allt klänningar!

För ett par år sedan köpte jag mig en provdocka. Jag velade ett tag i affären om jag skulle välja den lilla eller den stora storleken på docka. Jag valde den lilla, tänkte att jag hade mer nytta av den, och större ville jag ju inte bli! När jag fick hem den visade det sig att jag fick spänna ut den till max och över höften räckte inte ens rattarna till.

Igår började jag skruva på den, har ju lite andra mått numera, och plötsligt såg jag hur mycket smalare jag blivit.

Höften är fortfarande på yttersta hacket, men numera stämmer det med verkligheten. Midjan fick jag dra ihop flera hack och likaså över bysten. Ser ni skillnaden?


Före - Efter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0